יום ראשון, 10 במרץ 2019

אפוקליפסת 2019




לחשוב יכולתי כי דווקא מפלגת הגנרלים הנוצצת שנולדה לנו בהרכב של רמטכ''לים עתורי סמלים היא הפתרון למדינה המורכבת ביותר בעולם. 

כשהמרצחים האיראניים מצחצחים חרבות וכשארגון חיזבללה מדושן בטילים קטלניים המאיימים על כל פינה במדינה, הייתי סובר שהנה, הנה העת הגיעה- מפלגת גנרלים שופעי יכולות ביטחוניות שחרפו את נפשם על אדמת האויב, וודאי שיוכלו הם לשלוף ממגירותיהם תכניות אסטרטגיה שישמרו על מצבה ויחזקו את המדינה. למרות הכל, הסקת המסקנות- ברורה. 
רוב הגנרלים ומי שפיארו את הרקורד הציבורי שלהם בסימני צבא מלכותיים המעידים על יכולות גבוהות, על אומץ, קור רוח ועוז הם דווקא אלו שהנחיתו על החברה הישראלית את האסונות הקשים ביותר שייחרטו לחברה הישראלית כולה כפצעים שלא יגלידו. ומבלי לפגוע בזכויותיהם הציבוריות, הם כן היו חיילים מצוינים ורמי מעלה, כאלו שעברו את הליך המסננת הקשה בצבא שמתוכה יצאו הטובים ביותר כמועמדים לרמטכ''לות, אך כאשר המגפיים הצבאיות נכנסו לתחומים המדיניים- ביטחוניים, הם השחירו את המצב ובמקרים הקשים היה המצב בלתי הפיך.
יצחק רבין, מנהיג צבאי מטורף, כזה שהצעיד את חיילנו בגאון על אדמת הכותל הר הבית וחוצות ירושלים, ולתיאור חבריו ש ''בדמו זרם כדורי הרובה'' הוליך את ישראל להסכם מטורלל וחסר אחריות, לא ברור ממה הוא נבע, שנתן מאות טונות של נשק למחבלים, מסר שטחים עצומים לפלסטינים בצורה עיוורת, ידיו ההרסניות שלחצו בחום את ידו של עראפת גרמו להקמת מאורות וקיני טרור בכל פינה מסביב לערי ישראל- הסכמי אוסלו הביאו אותנו למצב 'אל חזור' קשה מתמיד ומרכב מאוד, אשר וודאי אמור להטריד אפילו את אחרוני מעריציו של רבין.

ולב מי לא יזכור    את פיצוצי האוטובוסים המלאים בנשים ובתינוקות שנשרפו בעודם חיים במרכז ירושליים המסעדות שהפכו למכת דמים ובתי ישראל שרעדו מאימת מבקשי הדם הערבים וזאת מתוך מהלכיו של הרמטכ''ל האסרטיבי, הנחוש האמיץ והנועז, אהוד ברק שבהחלטות מדיניות נוראיות בהסכמי קמפ דיוויד הכושלים- הפכו את רחובות ישראל לנהר דם. פיגועי שנות ה2000 שזכורים כתמונת אימה המזכירה סרט אפוקליפטי בדוי שוודאי אין לו ולמציאות דמיון, נורא לחשוב שמדינה שניצחה חמישה צבאות בששה ימים יכולה להזיק לעצמה בקנה מידה כזה. 
אריק שרון היה גדול בביטחון, לחם בגבורה מול האויב ובשדותיו, על ראשו הונחו זרי ניצחון רבים, גם על מבצעים שכיום אין לנו מידע עליהם- ביצע מהלך שקרע את העם, ושינה את השיח הפנים ישראלי- ההתנתקות. הכאב העמוק ביותר בחיי האומה המתחדשת, פוטש אנטי- דמוקרטי שהובל מלשכתו של גנרל מתמיד ואיש חרב מוביל, מהלך שאת פצעיו אנו מלקקים כבר כמעט 15 שנה בהתקפות קשות על הדרום ובחיזוק הטרור האיסלאמי- דעא''שי בעזה, ובקרוב- גם ביו''ש. 

רבים מבקרים בחריפות את בנימין נתניהו על כך שבמשך עשור הוא לא הציג שום תכנית מדינית שתביא סוף סוף קץ לסכסוך עם הפלסטיניים, אולי לביקורת יש טעם, אך מעדיף אני את המשך המצב הקיים מאשר עוד תכנית הרסנית סטייל אוסלו \התנתקות\ קמפ דיוויד, ילמדונו הזקנים שבחבורה כי כל הסכמי השלום שעומדים במשך עשרות שנים הם עם מדינות האויב הגדולות שנכנעו לאחר מכה קשה שקיבלו בששת הימים או בשאר המלחמות, וכל ההסכמים שלא קוימו ורק החמירו את המצב- נעשו על ידי מהלכים חסרי אחריות ובחוסר עוצמה ביטחונית ומדינית  נסו להבדיל בין הסכמי השלום עם ירדן ומצריים לבין אוסלו וההתנתקות, מה הביא שלום מיוחל   
על מהלכיו של בנימין נתניהו יש התומכים ויש החולקים, מה שבטוח- אין נרצחים. ובכל זאת, אין אזרחי המדינה אמורים בפעם הרביעית להתנסות ולקבל בפרצוף מהלך מדיני שימנע את הנסיעה החופשית שלנו באוטובוסים בירושלים.  בכל המקרים שהובאו בנ''ל עדים אנו לגנרלים בכירים ומוערכים שהוליכו אותנו לזירות הרסניות שקיפחו את חייהם של נשים, ילדים ואלפי אזרחים. בעוד שבכל מהלך ומהלך- אוסלו של רבין, קמפ דיוויד של ברק, וההתנתקות של שרון מי שעמד מנגד הוא בנימין נתניהו- הוא זה שיצא לרחובות כדי לעצור את המהלכים ההרסניים הללו. כן, קשה לומר זאת, אך אזהרותיו של נתניהו אכן מומשו ואכן ישראל הפכה לנהר דם כפי שהזהיר.

ומה החריב כל פינה שקטה

.
נתניהו מנהל קרב עיקש, יש שיאמרו אף מסית, ובצדק- בפעם הראשונה ניצבת למולו מפלגה מטושטשת ומעומעמת ששום דבר לא ברור אצלה חוץ מסתירות אידיאולוגיות בין חבריה שעלולה גם היא, כמו כל הגנרלים להביא קץ לעתיד הבטוח שלנו במדינה. אותה מפלגה מתעטרת בסימני צבא ועוצמה ואכן הסיסמא 'אין ימין ושמאל' היא תקדים מאתגר למחנה הימין.                                                                                                                      צו השעה- מחל.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה